اخبار تکنولوژِی

هوشمند سازی خانه با قفل دیجیتال 2023

دوشنبه, ۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷ ق.ظ

امروزه فناوری‌های مدرن، جدید و به‌روز مورد استفاده در خانه‌ها، زندگی را راحت‌تر و امن‌تر از همیشه کرده است؛ به طوری که بسیاری از ما نمی‌توانیم زندگی بدون دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی تلفن همراه، سیستم‌های امنیتی مخصوص ساختمان‌ها و لوازم هوشمندی مثل تلویزیون و کامپیوتر را تصور کنیم. قفل‌های هوشمند بدون شک در صدر لیست دستگاه‌های هوشمندی قرار دارند که کم کم در حال جا افتادن در بازار هستند. دلیل خوبی هم برای این میزان از محبوبیت آنها وجود دارد.

قفل‌های هوشمندی که به صورت اختصاصی برای درب‌‎های ورودی طراحی شده‌اند به شما این امکان را می‌دهند که درب منزل خود را از راه دور از طریق تلفن هوشمند یا سیستم مرکزی دستگاه قفل و باز کنید؛ ورود راحت و بدون کلید به خانه داشته باشید و امنیت بالایی را برای خودتان و اطرافیانتان فراهم کنید. اگر به نصب قفل دیجیتال از نوع هوشمند روی درب ورودی ساختمان محل زندگی خود فکر می‌کنید؛ حتما باید با مزایای قفل هوشمند نسبت به قفل‌های مجهز به سیستم‌های سنتی آشنا شوید.

چرا باید از قفل دیجیتال برای هوشمندسازی خانه استفاده کنیم؟

دلیل توصیه‌های فنی اکثر کارشناسان به استفاده از قفل دیجیتال روی درب ورودی ساختمان‌های مسکونی به جای قفل‌های مکانیکی قدیمی، به مزایای این محصول باز می‌گردد. ما در ادامه برخی از مزایایی که می‌توانید با هوشمندسازی خانه با قفل دیجیتال به آنها دست پیدا کنید را توضیح داده‌ایم.

قفل و باز کردن درب از روی گوشی

معمولا بیرون رفتن از خانه بدون حمل کلید، در صورتی که درب ورودی مجهز به قفل مکانیکی شده است؛ هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. البته این هزینه جدا از زمان و هزینه‌ای است که باید برای ساخت کلیدهای یدکی برای سایر اعضای خانواده صرف کنید. با نصب قفل هوشمند، دیگر لازم نیست نگران فراموش کردن کلیدهای خود یا ساخت کلیدهای یدکی برای سایر اعضای خانواده باشید. قفل‌های هوشمند جدید به شما این امکان را می‌دهند که بدون کلید فیزیکی درب را از طریق صفحه کلیدی که روی دستگاه تعبیه شده یا گوشی هوشمند خود قفل و باز کنید.

اختصاص رمزهای عبور فردی برای هر یک از اعضای خانواده

اختصاص رمزهای عبور فردی برای تک تک اعضای خانواده و مهمانان سرزده می‌تواند امنیت درب ورودی ساختمان را افزایش دهد. در بسیاری از این محصولات می‌توانید تا 10 رمز عبور مختلف برای سیستم تعریف کرده و آن را به هر یک از اعضای خانواده اختصاص دهید. این بدان معنی است که دیگر لازم نیست کلید یدکی را زیر پادری یا گلدان پنهان کرده و امنیت خانه خود را به خطر بیندازید. همچنین می‌توانید کدهایی را که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند تغییر داده یا حذف کنید تا مطمئن شوید دسترسی به درب امن و مطمئن است.

اطلاع از ورود و خروج افراد

قفل هوشمند مجهز به قابلیتی است که هر زمان فردی وارد و یا خارج از ساختمان می‌شود؛ می‌تواند اطلاعات مربوط به او را در سیستم ثبت کرده و از طریق تلفن هوشمندتان به شما اطلاع دهد. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا بررسی کنید چه کسی وارد ساختمان شده و یا فرزندتان چه ساعتی از مدرسه به خانه آمده است.

حذف کلیدهای یدکی

اگر تا به حال کلید یدکی را در جایی جا گذاشته‌اید؛ در مورد احتمال تکرار این اتفاق در آینده فکر کنید. سارقان متداول‌ترین مکان‌هایی که معمولا افراد برای مخفی کردن کلیدهای فیزیکی خود از آنجا استفاده می‌کنند از جمله زیر پادری و زیر گلدان‌های داخل راهرو را می‌شناسند.

بنابراین خیلی راحت می‌توانند از روی کلیدی که در این مکان‌ها پنهان کرده‌اید یک یدکی برای خود ساخته و سر فرصت به سرقت بپردازند. قفل‌های بدون کلید هوشمند جایگزین بسیار بهتری برای قفل‌های مکانیکی هستند. با نصب یکی از این قفل‌ها روی درب ورودی دیگر خبری از کلید یدک نیست که شما آن را زیر پادری مخفی کنید و مدام نگران دسترسی دیگران به آن باشید.

امنیت بیشتر

احتمال اینکه شخصی بتواند یک پین چهار رقمی را صحیح حدس بزند 1 در 10000 است. این کار مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. از طرفی سارقان زیاد وقت ندارند که بتوانند رمز قفل را حدس بزنند. هر چقدر وقت بیشتری را پشت درب صرف کنند؛ خطر شناسایی شدن آنها توسط همسایه‌ها یا دوربین‌های مداربسته بیشتر می‌شود.

ورودی محافظت شده با رمز عبور یک راه عالی برای افزایش امنیت ساختمان محل زندگی شماست. یکی دیگر از مزایای مهم قفل‌های هوشمند این است که می‌توانید تنظیماتی را روی این دستگاه‌ها انجام دهید که بعد از مدتی از خروج‌تان، زبانه را به صورت اتوماتیک قفل کند. حتی اگر یادتان رفته باشد که خودتان این کار را انجام دهید. قابلیت تنظیم ساعت دقیق قفل شدن درب در طول روز نیز روی برخی از این دستگاه‌ها تعبیه شده است.

اتصال به سیستم اتوماسیون خانه هوشمند

احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد این روزها نمی‌توانید زندگی روزمره را بدون استفاده از دستگاه‌های هوشمند تصور کنید. یکی از سیستم‌های بسیار جدیدی که برای امنیت و راحتی بیشتر کاربران تعبیه شده است؛ سیستم اتوماسیون خانه هوشمند است. با اتوماسیون خانه هوشمند می‌توانید نور خانه را از طریق تلفن همراه خود کنترل کنید؛ فضای آرامی را با کنترل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در خانه ایجاد کنید و امنیت ساختمان را ارتقا دهید. بسیاری از قفل‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از اتصال اینترنتی، به سایر دستگاه‌ها و سیستم‌های هوشمندی که در خانه دارید متصل شوند. این قابلیت به شما امکان این را می‌دهد که از تجربه اتوماسیون خانه هوشمند لذت ببرید و زندگی روزمره را آسان‌تر و ایمن‌تر کنید.

نصب سریع و حرفه‌ای

بسیاری از شرکت‌های عرضه‌کننده این محصول، از تجربه افراد حرفه‌ای دارای مجوز و آموزش دیده به عنوان نصاب قفل‌های هوشمند استفاده می‌کنند. به این ترتیب می‌توان اطمینان حاصل کرد که قفل به درستی نصب و با دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه هماهنگ و یکپارچه شده است.

قفل‌های هوشمند چگونه کار می‌کنند؟

قفل‌های هوشمند، قفل‌های جدید و بدون نیاز به کلیدی هستند که به شبکه وای فای خانه متصل شده و به شما امکان قفل و باز کردن درب ورودی را از طریق یک کد دسترسی منحصر به فرد یا نرم‌افزاری که روی گوشی هوشمندتان نصب کرده‌اید می‌دهند. با استفاده از یک قفل هوشمند جدید، استاندارد و مدرن می‌توانید ورودی اصلی منزل خود را از دور یا نزدیک کنترل کنید. حتی می‌توانید با تعریف کدهای دستری موقت، درب را برای اعضای خانواده و مهمانان سرزده از راه دور باز کنید؛ از تحرکاتی که پشت درب منزل در حال وقوع است مطلع شوید و حتی دستگاه را طوری تنظیم کنید که فقط با اسکنر اثر انگشت، چهره و یا شناسایی صدای خودتان فعال شود.

آیا قفل‌های هوشمند نیاز به هاب دارند؟

هاب هوشمند به یک ایستگاه پخش‌کننده یا سیستم مرکزی گفته می‌شود که باعث می‌شود همه دستگاه‌های هوشمند داخل خانه شما بتوانند به درستی با هم کار کنند. از طریق هاب هوشمند می‌توانید همه دستگاه‌ها را کنترل کنید و تنظیمات تمام وسایل هوشمند را از طریق یک نرم‌افزار انجام دهید؛ چه تنظیم دمای سیستم سرمایشی و گرمایشی باشد و چه قفل کردن و باز کردن درب ورودی یا بررسی ویدئو زنده دریافتی از دوربین‌‌های مداربسته. در کل شما برای اینکه بتوانید تمام دستگاه‌های هوشمند را یک‌جا کنترل کنید؛ باید به یک هاب دسترسی داشته باشید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۰۵
kash313 kash313

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.